صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 نصب و آزمون عملکرد هشتمين RSU در مسير اجراي آزمايشي پروژه (آزادراه قزوين - رشت محل اخذ عوارض امام زاده هاشم)

 

mixing weed and adderall

mixing xanax and weed blogoprog.cya-st.com

تجهيزات مورد نظر براي نصب در کنار مسير اجراي پروژه موسوم به [1]RSU در نقاطي نصب مي­شوند که از استعداد اجراي کاربردهاي تعريف شده در پروژه برخوردار باشند.  در تمام RSUهاي پروژه پيش­بيني شده است که کاربرد شماره 3 (رديابي خودروهاي عبوري و جمع­آوري داده­هاي ترافيکي) اجرا گردد. در کنار اين کاربرد مشترک، هر RSU يک يا چند کاربرد ديگر را نيز اجرا مي­کند که بستگي به محل انتخاب شده براي نصب آن دارد. در اين گزارش به اختصار به نحوه نصب و آزمون عملکرد هشتمينRSU در تاريخ 92/06/03 و در  محل ايستگاه اخذ عوارض امام­زاده هاشم در آزادراه قزوين - رشت پرداخته شده است

اين RSU کاربردهاي تعريف شده زير را اجرا مي­کند:

-        کاربرد شماره 1 : پرداخت الکترونيکي عوارض

-        کاربرد شماره 3 : رديابي خودروهاي عبوري و جمع­آوري داده­هاي ترافيکي،

با توجه به در نظر گرفته شدن کاربرد شمار 1 براي RSU نصب شده در محل فوق­الذکر، اين RSU بايد در مکاني نصب شود که از ديد و پوشش کافي نسبت به دو سمت بزرگراه براي تشخيص خودروها و ارسال پيام­هاي مربوط به اخذ عوارض برخوردار باشد. از اينرو با بررسي انجام شده، يکي از ستون­هاي سازه فلزي موجود در محل که  پوشش کلي باجه­هاي اخذ عوارض را انجام مي­دهد براي اين کار مناسب تشخيص داده شد. پس از هماهنگي­هاي لازم با مديريت محترم شرکت آزادراه قزوين - رشت و با همکاري مسئولين محترم ايستگاه امام­زاده هاشم، شرايط و تمهيدات لازم براي نصب RSU بر روي سازه مزبور فراهم گرديد.

پس از نصب RSU، عملکرد آن در کاربردهاي شماره 1 و 3 پروژه مورد آزمون قرار گرفت. در کاربرد شماره 1، از طرف RSU مبلغ عوارض قابل دريافت از انواع خودروها (شامل سواري، اتوبوس و کاميون) از طريق انتشار امواج به محيط اطراف اطلاع­رساني مي­شود و خودروهاي حامل OBU ، بسته به اينکه از چه نوعي باشند، از مبلغ عوارض مربوطه مطلع مي­شوند. اين آگاهي ممکن است از فاصله دور نسبت به محل اخذ عوارض حاصل شود، اما الگوريتم پياده­سازي شده بر روي واحدهاي OBU، مبلغ متعلقه را در فاصله 50 متري از محل اخذ عوارض از حساب مالک خودرو کسر مي­کند. اين فاصله بسته به شرايط قرارگيري محل ايستگاه اخذ عوارض قابل تنظيم مي­باشد. در اين کاربرد، مبلغ عوارض از طريق مرکز CCR به واحد RSU اعلام مي­شود و لذا امکان تغيير آن در زمان­هاي مورد نظر و به شکل پويا بر اساس شرايط خاص زماني وجود خواهد داشت. در شرايط آزمون به دليل اينکه هنوز هماهنگي و پياده­سازي سازوکار کسر از حساب بانکي مالکين خودروها به انجام نرسيده است، اين فرآيند مي­تواند به صورت مجازي انجام شود. در اين روش، خودروهاي حامل OBU از طريق برچسب مخصوصي که بر روي شيشه جلويي آنها نصب مي­شود، توسط مأمورين اخذ عوارض شناسايي شده و مي­توانند بدون توقف و بدون پرداخت وجه عبور نمايند. به دليل ثبت عبور و جهت حرکت اين خودروها در سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي، مبالغ عوارض مربوطه قابل محاسبه بوده و به صورت کنترل شده به حساب شرکت آزادراه قزوين - رشت واريز خواهد شد. 

قابل ذکر است روش فوق­الذکر صرفاً براي پيشبرد مرحله آزمايشي سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي پيشنهاد شده است و به عنوان يک روش اجرايي در مرحله عملياتي مد نظر نمي­باشد. اين روش به دليل دقت عملکرد سامانه در تشخيص موقعيت مکاني و تعيين جهت حرکت خودروها و همچنين با توجه به ظرفيت آن براي پوشش همزمان تعداد زياد خودروهايي که معمولاً در صفوف پرداخت عوارض قرار مي­گيرند، از قابليت لازم براي بکارگيري در اين مرحله برخوردار مي­باشد.

در شکل زير، موقعيت مکاني خودروي مجهز به تجهيزات وضعيت نماي خودرو (OBU) در زمان شناسايي توسط RSU (ساعت 13:14 روز 26 آگوست 2013 - برابر با 04/06/92 در مسير حرکت به سمت رشت) نشان داده شده است. فاصله نقطه شناسايي خودرو تا محل نصب RSU ، به طوري که در شکل مشاهده مي گردد، حدوداً 170 متر ميباشد و سرعت متوسط آن در زمان شناسايي 27 کيلومتر بر ساعت بوده است.

مراحل نصب  RSU و آزمون عملکرد آن در گزارش پيوست آمده است.

 

 

 

92/06/03
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است