صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 نصب و آزمون عملکرد نهمين RSU در مسير اجراي آزمايشي پروژه (در محل ايستگاه اخذ عوارض قزوين در آزادراه قزوين - رشت)

 

albuterol otc names

over the counter albuterol inhaler

تجهيزات مورد نظر براي نصب در کنار مسير اجراي پروژه موسوم به  RSU در نقاطي نصب مي شوند که از استعداد اجراي کاربردهاي تعريف شده در پروژه برخوردار باشند.  در تمام RSUهاي پروژه پيش بيني شده است که کاربرد شماره 3 (رديابي خودروهاي عبوري و جمع آوري داده هاي ترافيکي) اجرا گردد. در کنار اين کاربرد مشترک، هر RSU يک يا چند کاربرد ديگر را نيز اجرا مي کند که بستگي به محل انتخاب شده براي نصب آن دارد. در اين گزارش به اختصار به نحوه نصب و آزمون عملکرد نهمين RSU در محل ايستگاه اخذ عوارض قزوين در آزادراه قزوين - رشت پرداخته شده است.

اين RSU کاربردهاي تعريف شده زير را اجرا مي­کند:

  • کاربرد شماره 1 : پرداخت الکترونيکي عوارض
  • کاربرد شماره 3 : رديابي خودروهاي عبوري و جمع­ آوري داده­ هاي ترافيکي،

با توجه به در نظر گرفته شدن کاربرد شمار 1 براي RSU نصب شده در محل فوق الذکر، اين RSU بايد در مکاني نصب شود که از ديد و پوشش کافي نسبت به دو سمت آزادراه براي تشخيص خودروها و ارسال پيام هاي مربوط به اخذ عوارض برخوردار باشد. از اينرو با بررسي انجام شده، ستون  مرکزي سازه فلزي موجود در محل که  پوشش کلي باجه هاي اخذ عوارض را انجام مي دهد براي اين کار مناسب تشخيص داده شد. پس از هماهنگي هاي لازم با مديريت محترم شرکت آزادراه قزوين - رشت و با همکاري مسئولين محترم ايستگاه سمت قزوين، شرايط و تمهيدات لازم براي نصب RSU بر روي سازه مزبور فراهم گرديد.

پس از نصب RSU به ترتيب تشريح شده در بخش قبل، عملکرد آن در کاربردهاي شماره 1 و 3 پروژه مورد آزمون قرار گرفت. در کاربرد شماره 1، از طرف RSU مبلغ عوارض قابل دريافت از انواع خودروها (شامل سواري، اتوبوس و کاميون) از طريق انتشار امواج به محيط اطراف اطلاع رساني مي شود و خودروهاي حامل OBU ، بسته به اينکه از چه نوعي باشند، از مبلغ عوارض مربوطه مطلع مي شوند. اين آگاهي ممکن است از فاصله دور نسبت به محل اخذ عوارض حاصل شود، اما الگوريتم پياده سازي شده بر روي واحدهاي OBU، مبلغ متعلقه را در فاصله 50 متري از محل اخذ عوارض از حساب مالک خودرو کسر مي کند. اين فاصله بسته به شرايط قرارگيري محل ايستگاه اخذ عوارض قابل تنظيم مي باشد. در اين کاربرد، مبلغ عوارض از طريق مرکز CCR به واحد RSU اعلام مي شود و لذا امکان تغيير آن در زمان هاي مورد نظر و به شکل پويا بر اساس شرايط خاص زماني وجود خواهد داشت. در شرايط آزمون به دليل اينکه هنوز هماهنگي و پياده سازي سازوکار کسر از حساب بانکي مالکين خودروها به انجام نرسيده است، اين فرآيند مي تواند به صورت مجازي انجام شود. در اين روش، خودروهاي حامل OBU از طريق برچسب مخصوصي که بر روي شيشه جلويي آنها نصب مي شود، توسط مأمورين اخذ عوارض شناسايي شده و مي توانند بدون توقف و بدون پرداخت وجه عبور نمايند. به دليل ثبت عبور و جهت حرکت اين خودروها در سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي، مبالغ عوارض مربوطه قابل محاسبه بوده و به صورت کنترل شده به حساب شرکت آزادراه قزوين - رشت واريز خواهد شد.  
قابل ذکر است روش فوق الذکر صرفاً براي پيشبرد مرحله آزمايشي سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي پيشنهاد شده است و به عنوان يک روش اجرايي در مرحله عملياتي مد نظر نمي باشد. اين روش به دليل دقت عملکرد سامانه در تشخيص موقعيت مکاني و تعيين جهت حرکت خودروها و همچنين با توجه به ظرفيت آن براي پوشش همزمان تعداد زياد خودروهايي که معمولاً در صفوف پرداخت عوارض قرار مي گيرند، از قابليت لازم براي بکارگيري در اين مرحله برخوردار مي باشد.
در اين آزمون، صحت عملکرد کاربرد شماره 3 نيز مورد بررسي قرار گرفته است.

 

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است