صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 آزمون مؤفقيت آميز کاربرد شماره چهار پروژه (هشداردهي ورود خودرو از مسير فرعي به جاده اصلي)

 

buy amitriptyline 10mg online uk

buy amitriptyline

يکي از کاربردهاي پياده­ سازي شده در پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي که با ارسال پيام­ هاي هشدار لازم به رانندگان باعث هشياري و عکس­ العمل به ­موقع ايشان در برخورد با پديده­ هاي ترافيکي در مسيرهاي پيش­ِرو مي­ شوند، کاربرد اعلام ورود خودرو از مسير فرعي به جاده اصلي (کاربرد شماره 4 پروژه) مي­ باشد. اين کاربرد از جمله کاربردهاي ايمني شناخته شده و قابل پياده ­سازي با استفاده از قابليت ­­هاي DSRC در بخش ارتباطات خودرو با تجهيزات کنار مسير (V2I)، محسوب مي ­شود که مي­تواند به صورت محلي و بدون وابستگي به زيرساخت شبکه ارتباطي اجرا گردد.

براي اجراي اين کاربرد و آزمون عملکرد آن در مسير پايلوت پروژه، لازم است تجهيزات RSU در محدوده يک نقطه تلاقي مناسب که در آن يک مسير فرعي به صورت زاويه­ دار به جاده اصلي همگرا مي­شود، نصب شوند. در مسير اجراي پايلوت پروژه، به دليل آزادراه بودن مسير، تعداد نقاط محدودي وجود دارند که از امکان آزمون اين کاربرد برخوردار باشند. در بين اين نقاط، ورودي شهرک صنعتي کاسپين به آزادراه کرج - قزوين و ورودي تنکابن به آزادراه قزوين - رشت از شرايط هندسي خاصي برخوردار هستند که احتمال وقوع تصادف در اثر عدم توجه و بي ­احتياطي رانندگان در هنگام ورود به آزادراه مي­ تواند متصور باشد. در اين دو نقطه که در طرح نصب تجهيزات کنارمسير پايلوت پروژه قرار دارند، قبلاً تجهيزات RSU با قابليت اجراي کاربردهاي شماره 3 و 4 پروژه نصب شده است.

آزمون نهايي عملکرد کاربرد هشداردهي ورود خودرو از مسير فرعي به جاده اصلي، با مشارکت دو دستگاه خودرو مجهز به تجهيزات درون­ خودرويي سامانه، در محدوده ورودي شهرک صنعتي کاسپين به آزادراه کرج - قزوين در تاريخ 15/12/92 انجام شده است. تصاوير زير موقعيت هندسي ورود مسير فرعي به آزادراه و همچنين نحوه استقرارRSU نصب شده در اين محدوده را نشان مي­ دهند

اين RSU ، اطلاعات مکان، سرعت و جهت حرکت خودروهاي عبوري از آزادراه و خودروهاي واقع در مسير فرعي در جهت ورود به آزادراه را دريافت نموده و داده­ هاي لازم براي توليد و پخش پيام ­هاي هشدار مورد نظر از طريق OBU خودروهاي عبوري را منتشر مي­ کند. اين پيام ­ها به صورت صوتي به اطلاع رانندگان خودروها رسانيده مي ­شوند.

در اين آزمون، با حرکت هماهنگ شده دو دستگاه خودرو (به نحوي که به طور تقريباً همزمان به محدوده نقطه تلاقي برسند)، ورود خودرو از مسير فرعي به درستي توسط RSU تشخيص داده شد و پيام هشدار آن با عبارت " خودرو در مسير فرعي در حال حرکت است" از طريق بلندگوي اختصاصي OBU خودرو واقع در جاده اصلي پخش گرديد. در اين زمان، در خودرو واقع در مسير فرعي که به نقطه تلاقي در جاده اصلي نزديک  مي­ گرديد، پيام "خودروها در مسير اصلي با سرعت متوسط 42 کيلومتر در حرکت هستند" پخش شد که صحت عملکرد اين کاربرد را نشان مي­ داد. با پخش اين پيام در خودرو واقع در مسير فرعي، ضمن آگاهي دادن به راننده آن در مورد حرکت خودروها در مسير اصلي، سرعت مناسب براي ورود به آزادراه نيز توصيه مي­ شود. مقدار سرعت متوسط که در متن اين پيام قرار مي ­گيرد، توسط RSU و براساس محاسبه سرعت متوسط خودروهاي عبوري در آزادراه، تعيين و ارسال مي­ شود. OBU خودرو واقع در مسير فرعي، اطلاعات ارسالي از RSU را دريافت کرده و پيام فوق ­الذکر را توليد مي ­کند تا راننده از سرعت جريان ترافيک در مسير اصلي آگاهي يابد.

در تصوير ماهواره­اي زير، تلاقي مسيرها و محدوده اجراي آزمون قابل مشاهده مي­ باشد.

 

 

 

1392/12/25
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است