صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 بهبود موقعيت يابي خودروها با استفاده از پروتكل ارتباطات اختصاصي برد كوتاه (DSRC)

 

viagra cena

viagra

چكيده

صدمات ناشي از تصادفات جاده­ اي ، آلودگي محيط زيست و اتلاف زمان و انرژي در ازدحام ترافيك، منجر به هزينه‌ها و خسارات قابل توجهي مي‌شود. براي مثال ازدحام ترافيك در سال 2009 به اقتصاد امريكا  115 ميليارد دلار خسارت وارد نموده است و همچنين 23 ميليارد دلار هزينه و يا خسارت ساليانه در استراليا تا سال 2020 پيش­ بيني شده­ است كه دليل اين خسارات ازدحام ترافيكي مي­ باشد . سيستم‌هاي حمل­ و­نقل هوشمند مي‌توانند روشي موثر براي بهبود و كاهش اين اثرات سوء، اعم از خسارات مالي و جاني باشند. نسبت سود به هزينه در سيستم‌هاي حمل­ و­نقل هوشمند 9 به 1 مي‌باشد كه اين مزيت اين سيستم­ ها منجر به سرمايه­ گذاري‌هاي گسترده­ اي در اين صنعت شده است. بنابر­اين نياز مبرمي به تحقيقات در زمينه‌هايي مانند موقعيت­ يابي خودروها كه از بخش­ هاي اصلي كاربرد هاي ITS است احساس مي‌شود. اگر چه سيستم‌هاي موقعيت­ يابي ماهواره­ اي جهاني GNSS [1] مي‌تواند براي مديريت و موقعيت­ يابي ناوگان حمل­ و­نقل بكار­گرفته شوند ولي دقت و صحت اين روش به اندازه­ اي نمي‌باشد كه بتوان براي كاربرد­هاي اجتناب از تصادف و تغيير لاين بكار­گرفته شود. محدوديت در دسترس بودن GNSS در مناطق كم­ ارتفاع شهري چالش ديگري براي موقعيت­ يابي با استفاده از اين سيستم مي‌باشد. اين پايين بودن دقت و صحت، فاصله­ اي بين دقت موقعيت­ يابي مورد نياز براي كاربرد­هاي حمل­ و­نقل هوشمند و آنچه GNSS ارائه مي‌دهد ايجاد مي‌کند. براي از بين بردن اين اختلاف در اين تحقيق به استفاده از روشي به نام موقعيت­ يابي همكار CP[2] پرداخته شده است كه  اين روش بر مبناي ارتباطات خودرويي مي باشد .روش‌هايي مختلفي براي شرايط مختلف بر مبناي ميزان در دسترس بودن GNSS به كار گرفته مي‌شوند كه به طور مثال GPS يكي از اين روش ها مي‌باشد. ارتباطات اختصاصي كوتاه برد DSRC استانداردي براي ارتباطات خودرويي مي باشد كه براي تحقق اهداف روش موقعيت­ يابي بر مبناي همكاري نيز مي­ توانند مورد استفاده قرار گيرند. روش‌هاي موقعيت­ يابي بر مبناي همكاري كه در كارهاي گذشته آورده شده‌اند تمايل به تخمين محدوده و فاصله نود­هاي شركت كننده در اين ارتباطات خودرويي دارند و عدم امكان­ پذيري و غير­عملي بودن اين رويكرد در محيط‌هاي خودرويي نيز در آن تحقيقات نشان داده شده اند. موقعيت­ يابي همكار بر مبناي محدوده، روشي است كه از انحراف فركانسي حامل([3]CFO) مبتني بر DSRC استفاده مي‌کند.

اين تحقيق به بررسي کارايي رويكرد­هاي متفاوت موقعيت­ يابي مي ­پردازد، روشهاي موقعيت­ يابي بر مبناي محدوده و يا روشهايي كه بدون در نظر­گرفتن محدوده عمل مي­ كنند مورد بررسي قرار گرفته‌اند. براي آنكه محدوده پوشش كاملي داشته باشيم با بکار­گيري 2GPS  به نام هاي اصلي و فرعي به 47% دقت و صحت در موقعيت­ يابي دست مي­ يابيم .زماني كه تعداد ماهواره­ هاي دسترس و يا در معرض ديد كم هستند متد CP براي موقعيت­ يابي سه بعدي از 2 سيستم GPS ماهواره­ اي استفاده مي‌کند. روش موقعيت­ يابي همكار بر مبناي CFO براي موقعيت‌هايي كه پوشش GPS ندارند ارائه شده‌اند، اين روش موقعيت­ يابي لاين­ ها را به صورت لحظه­ اي ارائه مي‌کند كه سبب بهبود كارايي بسياري از كاربرد هاي ITS  مي‌شود.



[1] Global Navigation Satellite Systems

[2] Cooperative Positioning

[3] Carrier Frequency Offset

 

 

 

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۱/۱۴
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است