صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 حرکت آهسته وزارت حمل و نقل آمريکا بسوي قانون خودروهاي مرتبط

 

گيب نلسون – Automotive News – 10 فوريه 2014 - واشنگتن

مقامات عالي حمل و نقل فدرال آمريکا، فناوري ارتباطات خودرويي را داراي آينده اي روشن مي دانند. از اين رو تصميم گرفته‌اند بسوي تدوين قانون اجباري ساختن نصب اين فناوري در خودروهاي جديد توليدي در سراسر ايالات متحده به آرامي حرکت کنند. اما گسترش و عادي شدن اين خودروها در ايالات متحده حداقل به ده سال زمان نياز دارد.

اين فناوري که V2V نيز خوانده مي‌شود بر فرستنده هاي بيسيم متکي است که اطلاعات مکان، جهت حرکت و سرعت خودرو را ده بار در ثانيه در فضا پخش مي کنند. اين تجهيزات سيگنال هاي ارسال شده از سوي خودروهاي ديگر را نيز گردآوري مي‌کنند. در صورت بروز احتمال يک تصادف خودرو مي تواند با در دست داشتن اين اطلاعات، هشدار مناسب به راننده داده يا بطور خودکار ترمز کند.

به گفته آنتوني فاکس  وزير حمل و نقل امريکا، حفظ ايمني رانندگان يکي از مهمترين مزاياي فناوري V2V است. با اين وجود، اين فناوري مزاياي مهم ديگري نيز دارد. رانندگان با بهره گيري از اين فناوري مي توانند از راه‌بندان‌هاي ترافيکي پرهيز کرده و به شيوه‌اي کارآمدتر رانندگي کنند. به عقيده او توان بالقوه اين فناوري براستي عظيم است.

با اين وجود چرخ حرکت دولت در راستاي توسعه اين فناوري به کندي مي‌گردد. عدم تمايل خودروسازان بر آزمودن بخت خود بر روي اين فناوري تا زماني که دولت به وضع استانداردي در اين رابطه بپردازد، باعث خواهد شد که به عقيده کارشناسان استقرار کامل اين فناوري به اندازه فروش يک نسل کامل از خودروها بطول بيانجامد.

فاکس چنين گفته است که شخص او تمايل دارد پيش از پايان دوره دوم رياست جمهوري باراک اوباما در ژانويه 2017 قانون فناوري V2V را پيشنهاد کند. اين قوانين احتمالا نصب تجهيزات ارتباطي V2V را در تمامي خودروهاي سبک از تاريخي معين اجباري خواهند ساخت.

اما فرايند تدوين قانون معمولا يک يا دو سال بطول مي انجامد و شرکتهاي خودروسازي نيز چندسال براي تطبيق خود با اين قانون فرصت نياز دارند. منابع صنعتي مي گويند 5 تا 10 سال طول خواهد کشيد تا خودروهاي مرتبط در تعداد کافي به فروش رسند.

ريچارد بيشاپ که برنامه خودکارسازي وزارت حمل و نقل آمريکا را در دهه 1990 رهبري مي کرد، بر اين عقيده است که براي تأمين فوايد مورد نظر توسط فناوري V2V ، بايد خودروهايي از انواع مختلف بتوانند با يکديگر ارتباط برقرار کنند. تا زماني که اين امر اتفاق بيافتد، فوايد اندکي از رهگذر فناوري نصيب خودروسازان مي شود. بيشاپ که اکنون مشاور در امور خودروهاي مرتبط و خودران است، مي افزايد: "يک شرکت نمي تواند به تنهايي در اين مسير پيش رود. نهادي با يک سهم بزرگ از بازار بايد در اين راه پيش قدم شود و اکنون اين تمايل در کسي ديده نمي شود."

خودروسازان در مورد قانون گذاري DOT در مورد فناوري ارتباطات خودرويي بي تفاوت بوده اند. گلوريا برگ کوئيست سخنگوي ائتلاف خودروسازان سخن از علاقه خودروسازان بزرگ به اين فناوري رانده است ليکن به عقيده وي پرسش هاي مهمي در رابطه با محرمانگي و امنيت داده ها وجود دارد که بايد پاسخ داده شوند.

به گفته وي فناوري ممکن است نقش بزرگتري در ايمني آينده خودروها ايفا کند، ليکن تا پيش از آن بايد يک پازل بزرگ حل شود.

فرستنده – گيرنده هاي بکار رفته در اين فناوري بسيار شبيه دستگاه هاي Wi-Fi در رايانه ها هستند اما از فرکانس بيسيم متفاوتي به نام ارتباطات بردکوتاه اختصاصي استفاده مي کنند. مطابق پيش بيني مرکز تحقيقات خودرو در ميشيگان، نصب چنين سامانه اي در هر خودرو حدود 150 دلار در سال 2017 و 75 دلار تا سال 2022 براي سازنده هزينه در بر خواهد داشت.

خودروسازان معمولا در برابر اجبار به نصب چنين تجهيزات گرانقيمتي در خودروهاي خود جبهه مي گيرند و اين امر ممکن است باعث شود وزارت حمل و نقل آمريکا از خود نرمش نشان دهد.

آنتوني فاکس تمايل خود براي همکاري با صنايع خودرو برپايه يک موافقتنامه دوجانبه را ابراز کرده است، موافقتنامه اي که او آنرا به وساطت کاخ سفيد در مورد اقتصاد سوخت تشبيه ساخته است. به عقيده او تجربه نشان داده است که وقتي استانداردها در طي فرايند همکاري متقابل با صنعت تدوين شوند، بازار مطابق آن استاندارد بتدريج شکل خواهد گرفت. فاکس اميدوار است چنين تجربه اي در مورد استانداردهاي فناوري ارتباطات خودرويي نيز اتفاق افتد.

نکات برجسته برنامه وزير حمل و نقل آمريکا:

·         در هفته هاي آتي، کارشناسان دولتي جزئيات مربوط به هزينه ها و فوايد فناوري V2V را در طي گزارش آزمون 25ميليون دلاري آن آربور به اطلاع عموم خواهند رساند.

·         قانون گذاران کار بر روي تدوين قوانين اجباري ساختن نصب فناوري V2V را آغاز خواهند کرد. فاکس مايل است اين قوانين در سال 2017 ابلاغ شوند.

·         پس از گردآوري نظرات عموم، قانون گذاران به تدوين صورت نهايي قوانين خواهند پرداخت که تمامي خودروهاي سبک را ملزم به نصب تجهيزات V2V از يک سال معين به بعد مي نمايد.

(منبع :   www.autonews.com)       
1392/11/30

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است