صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 چگونه مي توان با ترکيب تلفن هاي همراه و فناوري ارتباطات خودرويي ايمني عابرين پياده و دوچرخه سواران را حفظ کرد؟

 

abortion clinics in baton rouge

abortion pro life click

بنا به گزارشات واصله، دومين مرحله از يک پژوهش بزرگ دولت فدرال آمريکا بر روي فناوري خودروهاي مرتبط، بر ايمني افرادي تمرکز دارد که در پيرامون خودرو در حرکتند.

پژوهشگران دانشگاه ميشيگان که اين پژوهش را با استفاده از منابع مالي وزارت حمل و نقل آمريکا هدايت مي کنند، در توسعه و آزمون سامانه هاي جديد ترافيکي تاکيد خود را بر کاربران آسيب پذير جاده قرار داده اند.

آنها دليل خوبي براي اين کار دارند: با وجودي که در دهه گذشته تعداد تلفات ناشي از تصادفات جاده اي در آمريکا سير نزولي گرفته است، تعداد تلفات عابرين پياده، موتورسواران و دوچرخه سوراران در سه سال اخير همواره در حال افزايش بوده است. اين سه گروه بر روي هم 31 درصد از کل مرگ و مير در تصادفات ترافيکي سال 2012 را به خود اختصاص داده اند.

خودوسازان و پژوهشگران با همکاري يکديگر در جستجوي روشهايي براي پاسخ گويي به اين معضل بوده اند. به گفته جيم ساير دستيار پژوهش در گروه عوامل انساني دانشگاه ميشيگان (و مدير پروژه پايلوت ايمني در شهر آن آربور)، فناوري هاي حفاظت از کاربران آسيب پذير جاده همگام با فناوري ارتباطات خودرويي تکامل خواهد يافت.

روز سه شنبه هفته اخير، آقاي جيم ساير چنين اظهار نمود که مرحله بعد در حفاظت از عابرين پياده و رانندگان وسايل دوچرخ، در توليد تراشه‌ها و نرم افزارهاي کاربردي براي تلفن هاي همراه نهفته است که بتوانند موقعيت تمامي کاربران جاده در يک محيط ارتباطات خودرويي را نظارت نموده و اين داده­ها را به ساير وسايل ارتباطي مخابره کنند. گام بعدي در اين فناوري نحوه توليد و ارسال هشدار بين کاربران جاده اي در مورد خطرات پيش روست.

جيم ساير افزوده است: "ما در حال کار بر روي گوشي هاي همراه هستيم تا آنها را قادر سازيم موقعيت کاربران را تا 10 بار در ثانيه مخابره کنند. هم چنين در حال مطالعه الگوريتم هايي هستيم که بتواند تشخيص دهد آيا کاربر در حال پياده روي است، سوار يک وسيله دوچرخ است و يا داخل اتومبيل در حال رانندگي است."

در آزمون قبلي پژوهش هاي خودروهاي مرتبط که از آگوست 2012 تا آگوست 2013 اجرا گرديد، پژوهشگران عابرين پياده و يک دستگاه دوچرخه را به دستگاه هايي مجهز کردند که داده هايي مشابه ساير خودروهاي مرتبط توليد مي کردند. ليکن وقتي تداوم پروژه تا آگوست 2014 محقق گرديد، بر توليد داده از گوشي هاي همراه متمرکز شدند.

جيم ساير در اين رابطه چنين اظهار کرده است: "تراشه ها در داخل گوشي هاي همراه نصب خواهند شد. دستگاه هاي ديگري نيز وجود دارند که مي توانند همراه کاربران حمل شوند، ليکن مشکل اين است که مردم ممکن است به همراه بردن آنها يا شارژ کردن مداوم آنها را فراموش کنند. ممکن است در هنگامي که بيشترين نياز به دستگاه ارتباطي همراه مي شود، باتري آن خاموش باشد."

انتظار مي‌رود وزارت حمل و نقل آمريکا يافته ها و توصيه هاي اولين مرحله مطالعه خود را در چند روز آينده منتشر کند. مرحله بعدي مطالعه که سه سال بطول مي انجامد در سال 2017 تکميل خواهد شد.

(منبع :   www.autoblog.com)       
1392/02/21

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است