صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
  Autotalks اولين شرکتي است که آزمون مکانيابي C2C را در رويداد ETSI plugtest تکميل مي‌کند.

 

serevent inhaler price

serevent generic yunaweddings.com

26 مي 2015 - برگرفته از سايت www.prweb.com

فناوري مکانيابي STMicroelectronics که با تراشه V2X شرکت Autotalk يکپارچه شده است، اولين تراشه­‌اي است که اعتبار آن براي کاربردهاي ايمني مورد تأييد قرار گرفته است.

براي اولين بار کنسرسيوم ارتباطات خودرو با خودرو (C2C) آزمون‌هاي مکان‌يابي و زمان‌بندي (POTI[1]) را به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي ارزيابي تطابق‌­پذيري[2] خود سازماندهي کرد. اين آزمون‌ها به ميزباني شرکت بين‌المللي TASS در شهر هلموند هلند از 17 تا 27 مارس 2015  همزمان با چهارمين رويداد آزمون تعامل‌­پذيري (موسوم به [3]plugtest) نهاد ETSI در زمينه خدمات مشارکتي حمل‌­ونقل هوشمند براي روان­سازي ترافيک[4] برگزار شد. تجهيزات آزمون بين‌المللي TASS سيگنال‌هاي از پيش دريافت شده  CAN-bus و [5]GNSS را در هنگام رانندگي براي آزمون ناوبري کور ([6]DR) در سناريوهاي چندگانه حرکت در مناطق رو باز، نيمه باز، شهر، تونل، جنگل و برعکس مورد استفاده قرار مي­‌دادند. گيرنده  Teseo II ساخت شرکت ميکروالکترونيک ST که با تراشه Autotalks شامل پردازنده ارتباطاتV2X  به نام CRATON و فرستنده- گيرنده PLUTON V2X RF  يکپارچه شده است، اولين‌­هايي بودند که در تکميل آزمون POTI شرکت داشتند.

در ارتباطات خودرو با خودرو، مکان‌يابي دقيق و به موقع براي کاربردهاي ايمني مطمئن، ضروري است. مکان­يابي نادرست و زمان-گذشته ممکن است موجب حواس­‌پرتي شده و حتي هشدارهاي اشتباهي خطرناک ايجاد کند که ممکن است به شدت بر رفتار راننده اثر بگذارد، يا مهمتر اينکه، توليد و صدور هشدارهاي صحيح را با شکست مواجه نمايد. بنابراين راهکار مکان­يابي بايد حتي در شرايط سخت قابل اعتماد باشد، يعني شرايطي که خودرو با سرعت بالا حرکت مي‌کند، سبقت مي­‌گيرد و به محيط­‌هاي ناسازگار با GNSS مانند برخي نواحي شهري، دره­‌ها، جنگل‌ها، پارکينگ‌ها و تونل‌ها مي‌رسد. همکاري عالي تجهيزاتي بين شرکت ميکروالکترونيک ST و Autotalk در موفقيت آن­ها براي ارائه راهکار نهايي مکان­يابي V2X مفيد بوده است. محصول تلاش مشترک اين دو شرکت، يعني راهکار ST-Autotalk يکپارچگي جامعي را براي حسگرهاي خودرويي فراهم مي‌­سازد.

جريان داده­‌هاي ورودي توسط TASS که براي اين آزمون‌­ها استفاده مي‌شوند، رانندگي طولاني ­مدت در شرايط واقعي و با سناريوهاي چالش برانگيز گوناگون را با ملاحظه محدوديت‌هاي حسگرها در دنياي  واقعي شبيه‌سازي مي‌­کنند. همچنين نتايج با داده‌هاي نقاط مرجع زميني صحيح با کيفيت بالا که آن­ها هم توسط TASS  ارائه شده­‌اند، مقايسه مي‌­شوند. عملکرد عالي گيرندهTeseo II   (به عنوان يک گيرنده چندماهواره­‌اي GNSS با دقت مکانيابي ثابت 10 هرتز) که با الگوريتم ناوبري کور ترکيب شده است، مزاياي واضحي را درمقايسه با مکانيابي GNSS معمولي به نمايش مي‌­گذارد.

کارلو باگنولي مدير سامانه و کاربردهاي سرگرمي­ اطلاعاتي در گروه محصولات خودرويي شرکت ميکرو الکترونيک ST مي‌گويد: « استفاده از نتايج برتر مکانيابي Teseo II  و توانايي‌ ST براي ادغام حسگرهاي خودرويي در سناريوهاي آزمون TASS، بسيار رضايت بخش است. از همه مهمتر اين­که ما در انجام اين آزمون اولين در جهان هستيم و  اين آزمايش­‌ها و نتايج فراتر از انتظار، نشان دهنده تمرکز ما بر روي ايمني خودرويي است.»

لئو منيس مدير مهندسي سامانه‌­هاي Autotalk توضيح مي‌دهد: « بحراني بودن عملکرد مکان‌يابي در کاربردهاي ايمني V2X ، نياز به محيط آزمون نمايشي و ارزيابي­‌هاي جامع تطابق‌پذيري را موجب شده است. اين امر مي‌تواند از طريق سرمايه‌گذاري در زمينه انجام آزمون قابل دستيابي باشد. شرکت Autotalk به همکاري با صنعت در رسيدن به اين هدف افتخار مي‌کند».

 


[1] Positioning and Timing 

[2] Conformance Assessment

[3]  PlugTest   يا PlugFest عبارتي است براي تشريح رويدادي مبتني بر يک استاندارد خاص که درآن طراحان وسايل الکترونيکي يا نرم افزارها، محصولات يا طراحي‌هاي خود را بر اساس تعامل­پذيري با ساير توليدکنندگان، آزمايش مي‌کنند.

[4] ETSI 4th ITS Cooperative Mobility Services plugtest event

[5] Global Navigation Satellite System

[6] Dead-Reckoning يا ناوبري کور به روش تعيين موقعيت مکان فعلي يک شيء با استفاده از مکان محاسبه شده قبلي آن يا موقعيت يک نقطه ثابت و اصلاح آن بر اساس سرعت معلوم و يا تخميني شئي و زمان و مسير طي شده اطلاق مي­‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

1394/05/17

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است