صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 رانندگي مشارکتي رايج خواهد شد. تبادل داده بين خودروها و شبکه‌ جاده‌اي، ايمني ترددهاي خودرويي را افزايش مي‌دهد.

 

naltrexon behandling

naltrexon vid behov holdbarhedpiller.website

اول جولاي 2015 – برگرفته از سايت http://www.vttresearch.com/

پروژه تازه تکميل شده CoMoSeF از مجموعه Celtic Plus ، در برگيرنده‌ توسعه‌ تبادل داده بين خودروها و زيرساخت است. سامانه ارتباطاتي حاصل، اطلاعات به­‌هنگام در زمينه‌ شرايط آب و هواي جاده­‌اي، وضعيت جاده‌ها و تصادفات را به رانندگان اعلام مي‌کند.

در طول اجراي پروژه، يک ايستگاه مشارکتي کنار جاده‌اي نظارت بر آب و هوا که با خودروها ارتباط برقرار مي‌کند، در فنلاند توسعه پيدا کرد. اين ايستگاه مي‌تواند براي هشدار به رانندگان در مورد شرايط خطرناک جاده‌اي در پيشِ­رو مورد استفاده قرار گيرد. همچنين روشهاي ديگر دريافت، ذخيره، انتقال و نمايش داده‌هاي ترافيکي و آب و هوايي نيز در پروژه CoMoSeF توسعه يافته‌­اند. ابزارهاي توسعه يافته به اين ترتيب، پياده‌سازي سامانه ارتباطات حمل‌­ونقل هوشمند (ITS) را آسان مي‌کنند.

يوهان شوليير دانشمند اصلي VTT مي‌گويد :«همانطور که اين سامانه گسترش مي‌يابد، رانندگي مشارکتي بر اساس ارتباطات و تبادل داده بين خودروها و سامانه‌هاي شبکة جاده‌اي بطور قابل ملاحظه‌اي ايمني ترافيک را بهبود خواهد داد.»

سامانه‌­هاي مشارکتي ترافيک، چشم‌انداز الکترونيکي خودروها را توسعه مي‌دهد. بنابراين رانندگان مي‌توانند پيشاپيش آماده‌ خطرهايي باشند که در نقاط خارج از ديد آنها قرار دارند. اين سامانه­‌ها به رانندگان و خودروها کمک مي‌کنند تا بطور موثرتري ترافيک را پيش­‌بيني کنند و بر اين اساس درباره مسايلي مانند سرعت مناسب و يا انتخاب مسير صحيح حرکت خود تصميم بگيرند.

اين راهکارها يک گام به سمت ترافيک هوشمند و خودکار را نشان مي­‌دهند. پيش‌­بيني مي‌­شود که تا سال 2020 رانندگي مشارکتي بخشي از زندگي روزانه مردم خواهد بود. کاهش هزينه زيرساخت­هاي خودرويي مورد نياز، يکي از اهدافي است که تحقق آن تأثير چشمگيري بر سرعت بخشيدن به پذيرش اين راهکارها خواهد داشت.

ايستگاه کنار جاده­‌اي نظارت بر آب و هوا در Sodankyla و Tampere مورد آزمون قرار گرفتند.

يک ايستگاه مشارکتي کنار جاده‌­اي نظارت بر آب و هوا توسط سازمان هواشناسي فنلاند ايجاد شده است که آخرين گزارش­هاي وضعيت آب و هوايي نواحي وسيعي از جاده­ها را با استفاده شبکه  WLAN برد کوتاه مبتني بر فناوري ITS-G5 و شبکه تلفن همراه به خودروهايي که در نرديکي آن هستند ارسال مي‌­کند. اين داده‌ها از سامانه خودرويي توسعه يافته توسط مرکز فني پژوهشي VTT فنلاند دريافت مي‌­شوند. اين سامانه، داده‌ها را از چند کانال، يا از طريق ارتباطات خودرويي ITS-G5 و يا شبکه تلفن همراه دريافت مي‌کند. انتقال از يک فناوري دريافت سيگنال به ديگري آنقدر سريع است که هيچ اختلالي در ارتباط با ايستگاه به وجود نمي‌آيد. روشهاي انتقال داده از اين نوع که بطور يکپارچه چندين سامانه راديويي را با هم ترکيب مي‌کند، اخيرا به عنوان مدلي بالقوه براي راه­‌حل­‌هاي ITS آينده مطرح شده است.

يکي از مناطق آزمون اين پروژه، جادة هروانتا و رمپ خروجي E63 در نزديکي شهر Tampere بوده است. يک واحد مشارکتي کنار جاده‌اي به همراه دوربين و اسکنر ليزري با هدف تشخيص مه در کنار رمپ خروجي نصب شده است. ايستگاه ديگري که داده‌هاي آب و هوايي را به خودروها ارسال مي‌کند در مسير جادة جنوبي E75 در مرکز شهر Sodankyla نصب شده است.

همانند فنلاند، در پروژه CoMoSeF ، راه­‌حل‌ها و خدمات ترافيک هوشمند در فرانسه، لوکزامبورگ، روماني، اسپانيا، ترکيه و کره جنوبي نيز توسعه يافته و مورد آزمون قرار گرفته­‌اند که در مقايسه با فنلاند با چالش­‌هاي متفاوتي در ترافيک جاده­‌اي روبرو هستند.

نتيجه نهايي پروژة بين المللي CoMoSeF[1] (خدمات مشارکتي روان­سازي ترافيک آينده) در يکم جولاي 2015 در شهر Tampere ارائه شد. پروژه سه سالة CoMoSeF توسط شرکت DDS/Mobisoft Oy  در اين شهر هدايت مي‌شود که علاوه بر هماهنگي‌­هاي اجرايي پروژه، اطلاعات ترافيکي را به صورت بلادرنگ از تاکسي‌ها در شهر دريافت کرده و اطلاعات پردازش‌شده ترافيکي و شرايط جاده‌اي را براي تجهيزات درون خودرويي تاکسي‌ها ارسال مي‌کند. همکاران فنلاندي پروژه، سازمان هواشناسي فنلاند، VTT، Infotripla، Taipale Telematics و Centria هستند. همچنين شرکتها و موسسات پژوهشي ديگري نيز از شش کشور فرانسه، اسپانيا، لوکزامبورگ، روماني، ترکيه و کره جنوبي در اين پروژه همکاري داشته‌­اند.

 


[1]  Co-operative Mobility Services of the Future

 

 

 

 

 

1394/05/25

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است