صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 Compass4D در مسير استقرار وسيع خدمات ITS مشارکتي در شهرهاي اروپا

 

naltrexone headache

alcohol implant treatment mablogs.azurewebsites.net

16 اکتبر 2015 - به نقل از سايت : www.compass4d.eu

کنسرسيوم Compass4D و شرکاي آن تصميم گرفته‌اند که ارائه خدمات حمل‌­ونقل هوشمند مشارکتي (که C-ITS[1] گفته مي­‌شود) را تا حداقل يک سال ديگر، بدون کمک مالي اتحاديه اروپا با هدف نهايي عبور از مرحله پايلوت و استقرار اين خدمات در مقياس وسيع ادامه دهند تا به يک بازار خوداتکا براي آن دست يابند.

مراسم رسمي اعلام اين تصميم در افتتاحيه رويداد نهايي پروژه در روز چهارشنبه هفتم اکتبر برگزار شد. اين رويداد به طور رسمي با خوش آمد گويي هرمان ماير، مدير اجرايي ERTICO (نهاد هماهنگي و راهبري حمل‌­ونقل هوشمند اروپا) آغاز شد و با امضاي تشريفاتي تفاهم نامه توسط نمايندگان هفت شهر اروپايي شامل بوردو، کپنهاگ، هلموند، نيوکاسل، تسالونيکي، ورونا و ويگو ادامه يافت.

ناتالي دلاتر، معاون شهردار بوردو گفت: «بعد از يک سال از آزمايش و يک سال مرحله عملياتي در مرکز و جاده کمربندي بوردو، کلان­شهر بوردو و شهر بوردو خوشحال هستند که در استقرار خدمات C-ITS مشارکت داشته‌­اند. از طريق Compass4D ، ما اولين پايلوت عملياتي C-ITS را در فرانسه اجرا کرده‌­ايم که دست آورد بزرگي براي ما به شمار مي­‌رود. بوردو از ادامه آزمون سامانه­‌هاي مشارکتي مانندCompass4D و تکميل آنها با ساير موارد کاربري بسيار خرسند است.»

چند صد نفر در اين رويداد نهايي که بعدازظهر چهارشنبه در محل گردهم­ايي‌­هاي شهر بوردو برگزار شد، حضور يافتند. اين رويداد شامل 9 ارائه از شهرهاي مختلف و ذي‌نفعان صنعتي بود که تأمين نيازمندي‌­هاي تحقق استقرار خدمات مورد نظر را در مقياس وسيع به عهده دارند تا به واقعيت بپيوندد. به علاوه، دو نشست موازي نيز برگزار گرديد که يکي بر روي منافع اين خدمات براي شهرها و کاربران و ديگري بر روي موارد کسب‌­وکار براي دست اندرکاران صنعت و ارائه دهندگان خدمات متمرکز شده بودند.

Compass4D همچنين به عنوان يکي از برجسته‌­ترين‌­ها در هر دو مراسم افتتاحيه و اختتاميه کنگره جهاني ITS مطرح شد که در آن آقاي Cees de Wijs رئيس هيئت نظارت ERTICO اعلام کرد: «يکي از زمينه هاي اصلي تمرکز همکاري­‌هاي ERTICO ، تعامل‌­پذيري و قابليت تبادل اطلاعات است.  موارد زيادي از نتايج ملموس بسيار خوب در پروژه­‌هاي اروپايي وجود دارند، اما نکته اين است که چگونه به تکرار اين نتايج در مقياس وسيع دست يابيم. اين مربوط به تعامل پذيري و استاندارد سازي است، اما به يافتن مدل‌هاي مناسب مدل کسب‌­وکار مناسب براي پاسخ به نيازهاي حياتي فراگير جهت تقويت بازار و صنعت ITS نيز مربوط است. ما از مشاهده تجديد نيروي فزاينده­اي که در اين جهت با ابتکار عمل Compass4D صورت مي­‌گيرد بسيار خرسند هستيم. اولا، تعهد شهرها و صنايع به ادامه پروژه Compass4D يا تقويت بيشتر استقرار خدمات مشارکتي آن در مقياس وسيع به عنوان مرحله تکميلي اين پروژه انجاميده است که در حال حاضر يک گام مهم به سوي يک بازار خوداتکا محسوب مي­‌شود. ثانيا، به توسعه و بهبود جهت­‌گيري آزمون خودروها و خدمات مرتبط در طول کريدورهاي متعددي در اروپا منجر خواهد شد.»

همچنين نمايش­‌هاي Compass4D در طي 5 روز کنگره، موفقيت عظيم آن را به اثبات رسانيده‌­اند. آقاي آندره پرپي (مدير اجرايي شرکت Geolocsystems و راهبر نمايش پاياني Compass4D در بوردو) اعلام نمود: «در مجموع 10 وسيله نقليه براي نشان دادن خدمات Compass4D به حدود 300 شرکت کننده که تحت تاثير قرار گرفته و از نتايج بسيار راضي بودند، بيش از 1700 کيلومتر حرکت کردند. خودروهاي نمايش‌­دهنده Compass4D، نه تنها اطلاعات را در محدوده اين پروژه خاص با هم تبادل مي­‌کردند، بلکه با خودروهاي نمايش‌­هاي ديگر خدمات مشارکتي اين هفته در بوردو نيز تبادل اطلاعات داشتند.» آقاي آندره پرپي افزود: «اين بدان معني است که ما قابليت تبادل اطلاعات بين تجهيزات تأمين­‌کنندگان مختلفِ فراتر از Compass4D را بدست آورده‌­ايم.»

آقاي هرمان ماير همچنين بيان نمود: «مهمترين موضوع اکنون اين است که بر اضافه کردن ارزش براي کاربر تمرکز داشته باشيم تا بتواند پايه‌­اي را براي يک بازار خوداتکاي C-ITS در شهرها تأمين نمايد، که هم براي شهرها و هم براي صنعت خوب است. اين فرصت بسيار بزرگي است و ما به عنوان ERTICO متعهد به حمايت از اين ابتکار و تبديل آن به يک موفقيت هستيم.»

به طور کلي، در طول سه سال،  Compass4Dتجهيراتي را نصب و پياده‌­سازي نموده‌است و خدمات مشارکتي را بر روي تقريبا 300 واحد کنار جاده‌­اي و چراغ هاي راهنمايي و رانندگي و بيش از 600 خودرو با بيش از 1200 راننده که درگير آزمون‌هاي پايلوت بوده‌­اند، ارائه داده است. فرآيند استقرار بيش از يک سال طول کشيده و به تلاش‌هاي زياد کل اعضاي کنسرسيوم نيازمند بوده است. هفت شهر اروپايي با هدف پرداختن به چالش‌ها و نيازهاي خود را در زمينه بهبود مديريت ترافيک به صورت فعال در پروژه Compass4D  مشارکت داشته­‌اند.

به طور هم زمان، Compass4D بسياري از ذي‌نفعان کليدي ديگر مانند بازيگران صنعتي، متوليان حمل و نقل عمومي، اپراتورهاي ناوگان، کاربران و سازمان­‌هاي استانداردسازي و تحقيقاتي را گردهم آورده است. آقاي گرت بلوم، مشاور استقرار استراتژيک Compass4D  از شهر هلموند اظهار نمود: «و اين چيزي است که شهرهاي مشارکت‌کننده در پروژه Compass4D بسيار قدردان آن بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه­‌اند. مشارکت ما فقط محدود به در اختيار گذاشتن جاده‌هايمان براي مقاصد آزمون نبوده است، بلکه از ديدگاه يک شهر، مدل‌هاي کسب‌­وکار، موانع استقرار و از همه مهمتر فرصت‌هاي استقرار مورد بحث قرار گرفته‌­اند. به اين دليل اکنون زمان حرکت به سوي استقرار در مقياس وسيع است تا به تاثير واقعي ناشي از خدمات C-ITS بر روان­‌سازي ترافيک شهري برسيم. چرا که شهروندان ما در شهرهاي هوشمند، انتظار تحرک‌­پذيري کارآمد، بدون راه بندان‌­هاي ترافيکي، تاخيرهاي غير ضروري و تصادفات را دارند.»

در اساس، کنگره جهاني ITS در بوردو، رويداد نهايي پروژه را ارائه داده است، اما Compass4D خدمات خود را براي يک سال ديگر با هدف حرکت از استقرار پايلوت به سوي استقرار در مقياس وسيع ادامه مي‌دهد تا بتواند به يک بازار خوداتکا دست يابد. سازمان‌هايي که در ادامه پروژه Compass4D  مشارکت دارند، در نوامبر 2015 در نيوکاسل جلسه خواهند داشت تا به جمع‌­بندي پروژه استقرار پايلوت بپردازند و فعاليتهاي استقرار خدمات C-ITS را براي سال 2016 در مقياس وسيع راه‌­اندازي کنند. آقاي گرت بلوم مشتقانه اعلام کرده است: «اين يک تعهد است: يک قدم کوچک از جانب شرکايCompass4D، يک جهش بزرگ براي جامعه   ITS»

پروژه Compass4D توسط کميسيون اروپا تحت برنامه CIP (برنامه رقابت‌­جويي و نوآوري[2]) توسط نهاد هماهنگي و راهبري حمل­‌ونقل هوشمند اروپا (ERTICO) تامين مالي شده است.

 


[1] Cooperative Intelligent Transportation System

[2] Competitiveness and Innovation Programme

 

 

 

1394/08/16

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است