صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 ملاحظات خودروهاي مرتبط: ديدگاه‌هاي صنعت در مورد استانداردسازي، ايمني و غيره

 

naltrexone vs naloxone mechanism of action

naloxone nalorphine and naltrexone

22 جولاي 2016 - برگرفته از سايت gpsworld.com

اين مطلب بخش­‌هاي کوتاهي از گفته­‌هاي چهار سخنراني کنفرانس اينترنتي (وبينار) GPS World  در ماه ژوئن را ارائه مي‌­دهد که با حمايت مالي شرکت u-blox برگزار شده است.

چاميندا بسناياک (Chaminda Basnayake)، مهندس ارشد  سامانه­‌هاي V2X از شرکت Renesas Electronics :

در مفهوم عمليات پايه V2X، همه با هم صحبت خواهند کرد و همه از حضور يکديگر مطلع خواهند بود. هر خودرو پيغام­‌هاي ايمني پايه ([1]BSMها) را منتشر مي­‌کند، تجهيزات عابرين پياده يا تجهيزات شخصي، پيام­‌هاي معادل، که پيام­‌هاي ايمني شخصي يا (PSM[2]) ناميده مي­‌شوند را منتشر خواهند کرد و سپس تمام تجهيزات کنترلي مانند کنترل­‌کننده­‌هاي چراغ‌هاي راهنمايي، اطلاعات زماني مبتني بر علائم، پيغام­‌هاي SPAT[3]، نقشه‌­هاي تقاطع­‌ها و داده­‌هاي تصحيح GPS را ارسال مي­‌کنند.

انتظاري که از طراحي سامانه مي­‌رود اين است که تمامي خودروها اطلاعات مربوط به موقعيت و دقت مکاني خود را ارائه دهند و يک خودرو بايد بتواند اين اطلاعات را از خود و ساير خودروها دريافت کند.

ايده اين است که هر خودرو بايد قادر باشد موقعيت خودروهاي ديگر را به طور نسبي تعيين کند و سپس به وسيله تجهيزات درون­‌خودرويي (OBU)، بتواند موقعيت خود را نسبت به جاده تشخيص دهد.

تعداد زيادي برنامه­‌هاي کاربردي در اين رابطه وجود دارند و يک منبع خوب براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد آنها، سايت معماري مرجع پياده­‌سازي خودروهاي مرتبط (CVRIA)[4] مي‌­باشد که به ابتکار وزارت حمل‌­ونقل آمريکا ايجاد شده است.

دروازه اطلاعاتي خودروي مرتبط براي کاربردهايي مانند دورورزي تماس اضطراري،

 سرگرمي‌­هاي اطلاعاتي و بيمه مصرف محور

 

جان کني (John Kenney) مدير و رئيس تحقيقات بخش شبکه در مرکز فناوري اطلاعات شرکت تويوتا در آمريکا:

امروزه چندين موضوع در ارتباط با طيف فرکانسي و اينکه چگونه مي‌­خواهيم از آن استفاده کنيم به صورت جدي مطرح هستند:

از چه نوع فناوري براي پشتيباني V2X در آمريکا و ساير نقاط دنيا بايد استفاده کرد، و اينکه آيا طيف فرکانسي مورد استفاده مي‌­تواند با ساير فناوري­‌ها براي اهداف ديگري نيز به اشتراک گذاشته شود.

به علت اينکه V2X به طور ذاتي يک شبکه اقتضايي[5] مي‌­باشد (شبکه بي­‌سيم غيرمتمرکز که به طور کلي نياز يه تجهيزاتي مانند مسيرياب ندارد)، اين موضوع باعث مي‌­شود که تکامل نسل­‌هاي آن بسيار چالش برانگيزتر از آن چيزي باشد که در شبکه­‌هاي ارتباطات سلولي شاهد بوده­‌ايم.

فناوري ارتباطات برد کوتاه اختصاصي (DSRC) اکنون يک فناوري بالغ ‌‌‌مي‌­باشد و در حال وارد شدن به مرحله پياده‌سازي است. فناوري V2X سلولي (مبتني بر شبکه ارتباطات تلفن همراه) که در مرحله استاندارد­سازي اوليه قرار دارد نيز مورد توجه است و مزايايي را به عنوان مکمل DSRC پيشنهاد مي­‌دهد، اما ما نمي‌­خواهيم آن را در جايگاه يک رقيب براي DSRC در نظر بگيريم. صنعت خودروسازي مي­‌خواهد عدم قطعيت (در مورد استفاده مشترک از طيف فرکانسي) را تنها از طريقي بردارد که مأموريت DSRC براي ايمني و نجات­‌بخشي جان انسان­‌ها را با تهديد مواجه نسازد.

نيکلاس پاپادوپلوس (Nikolaos Papadopoulos)، مدير شرکت u-blox در آمريکا :

تصوير بالا يک واحد درون­‌خودرويي را نمايش مي‌­دهد که مي­‌تواند براي تماس­‌هاي اضطراري، ساير برنامه­‌هاي کاربردي موقعيت­‌يابي و سرگرمي­‌هاي اطلاعاتي (Infotainment) به کار رود. مستطيل­‌هاي آبي اجزائي که ما تامين مي­‌کنيم را نشان مي‌­دهند: سامانه موقعيت­‌يابي ماهواره‌­اي (GNSS) مجهز به فناوري ناوبري کور (Dead Reckoning) سه­‌بعدي و در آينده با دقتي در حد تشخيص خط حرکت خودروها، TOBY 4000 با ابزارهاي کاربردي براي مشتري و همچنين WiFi، بلوتوث، و ارتباطات برد کوتاه (NFC).

من مثال­‌هايي را در اين وبينار ارائه داده­‌ام که نشان مي­‌دهند ما به طور واضحي مي‌­توانيم با ترکيبي از فناوري­‌هاي GNSS،  تغيير خط حرکت خودروها را تشخيص دهيم.

ما توليدکنندگان رده اول قطعات و خودروسازان را به شدت ترغيب مي­‌کنيم که توجهات جداگانه‌­اي به فناوري­‌هاي ارتباطات سلولي (تلفن همراه)، ارتباطات برد کوتاه و موقعيت­‌يابي GNSS داشته باشند. پيشرفت­‌ها در زمينه GNSS و موقعيت يابي براي خودروهاي خودران واقعاً فوق­‌العاده است و تنها مي‌توانند از طريق فناوري مجزاي GNSS محقق شود.

 قابليت­هاي فناوري­هاي موقعيت‌يابي-  چگونه مي‌­توان موقعيت يک خودرو را بر روي نقشه مشخص کرد؟

 

راجر برگ (Roger Berg)معاون فناوري­‌هاي بي­‌سيم آزمايشگاه­ هاي تحقيق و توسعه شرکت DENSO در آمريکاي شمالي

مثال ويدئويي که من اينجا نمايش دادم، هشدار پيشرفته خودرويي است که جلوتر و خارج از ديد شما ترمر مي‌­کند. در اينجا از يک خودرو تويوتا، يک واحد موقعيت­‌يابي u-blox و يک دستگاه ارتباطاتي V2V ساخت شرکت Renesas استفاده شده است.

ما به تجربه ياد گرفته‌­ايم که يک شرکت به تنهايي نمي­‌تواند همه اين کارها را انجام دهد. اين يک اکوسيستم است که به ارتباط و همکاري نياز دارد. اکنون مانند قبل يک خودرو تنها يک موجوديت مستقل نيست و نمي‌­تواند جدا از زير ساخت و ديگر کاربران جاده‌­اي عمل کند. و در نهايت، ما لزوماً نمي­توانيم پيش­‌بيني کنيم که خودروهاي مرتبط و خودران چگونه مي‌­توانند با خودروهاي معمولي که با رانندگي انسان کنترل مي­‌شوند، تعامل داشته باشند. براي اين مهم نياز است همکاري زياد و تعامل موثري بين صنعت، دانشگاه و دولت وجود داشته باشد.



[1] Basic Safety Message

[2] Personal Safety Message

[3] Signal Phase and Timing

[4] Connected Vehicle Reference Implementation Architecture

[5] Ad Hoc

 

1395/05/19

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است