صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 استراليا به سمت شبکه ارتباطات V2V گام بر مي‌دارد

 

آلن هارمن ، 15 آگوست 2016 - برگرفته از سايت wardsauto.com

برنامه ايجاد شبکه خودروهاي مرتبط در سرتاسر استراليا با اعلام دولت يک گام مهم به جلو بر مي­‌دارد و تا اوايل سال آينده پهناي باند لازم را براي اين کار اختصاص خواهد داد.

مسئول رسانه و ارتباطات استراليا (ACMA[1]) مي­‌گويد که پهناي باند 5.9 GHz براي شبکه خودرويي (که سامانه­‌هاي حمل و نقل هوشمند مشارکتي يا C-ITS نيز خوانده مي­‌شود) کنار گذاشته خواهد شد.

توني وبر (Tony Weber) رئيس اجرايي اداره فدرال صنايع خودرويي (FCAI[2]) بيان مي­‌کند که چارچوب قانوني ارائه شده توسط ACMA اولين گام اساسي در توسعه يک شبکه يکپارچه براي رانندگي خودکار و مرتبط مي­‌باشد.

اين فناوري به خودروها اجازه مي­‌دهد تا به صورت ديجيتال با ساير خودروهاي نزديک خود تبادل اطلاعات داشته باشند و با شبکه جاده‌­اي و تجهيزات الکترونيکي زيرساخت اطراف، ارتباط برقرار کنند.

وبر در يک بيانيه مي­‌گويد: «براي به اجرا درآوردن C-ITS نياز به راهکاري داريم که در آن تمام بازيگران بتوانند با زبان ديجيتال مشترکي با يکديگر ارتباط برقرار کنند و فناوري مذکور اين امکان را فراهم مي­‌کند.»

او مي‌­افزايد: «قوانين پيشنهاد شده توسط ACMA از تعريف C-ITS در باند 5.9GHz پشتيباني مي­‌کند. اين موضوع تأئيد مي­‌کند که استانداردهاي استراليايي C-ITS مشابه همان استانداردهايي است که در اتحاديه اروپا استفاده مي‌­شوند.»

اين قوانين مانعي براي واردات قانوني و غير قانوني به بازار تجهيزات غيرمجاز فناوري ايجاد خواهد کرد.

وبر اضافه مي­‌کند هر خودرويي که در باند فرکانسي ديگر کار مي­‌کند، مانند آنهايي که خاص استفاده در بازار داخلي ژاپن ساخته مي­‌شوند، نمي­‌توانند با خودروهاي استراليايي ارتباط برقرار کنند.

او ادامه مي‌­دهد: «موضوع مهم ديگر اين است که هر خودروي وارداتي که با استاندارهاي متفاوت کار مي­‌کند، با يک دسته از خدمات اينجا مانند پرداخت عوارض جاده‌­اي و تلفن­‌هاي همراه تداخل غيرقانوني خواهد داشت.»

و در جايي از بيانيه مي­‌گويد: «اين بيانيه مشورتي نشان مي‌­دهد که کداميک از خدمات C-ITS ما مشابه موارد طرح‌ريزي شده و پياده­‌سازي شده در اروپا هستند.»

FCAI در مشورت با ACMA و Austroad (اتحاديه نهادهاي ترافيک و حمل و نقل جاده­اي استراليا و نيوزلند) و ساير ذي نفعان اصلي، به دنبال توسعه چارچوب اجراي C-ITS در سطح ملي است.

وبر مي­‌گويد: «براي اطمينان از اينکه C-ITS ، صرف‌نظر از مکان رانندگي شما در استراليا، منافع بهينه­‌اي را به دست دهد، داشتن يک رويکرد ملي ضروري است.»

 


[1]Australian Communications and Media Authority

[2] Federal Chamber of Automotive Industries

 

 

 

1395/05/28

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است