صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 کمک تقاطع هوشمند به افزايش ايمني

 

شهر کلمبوس در آمريکا از اولين پياده­‌سازي هاي فناوري DSRC به صورت عملياتي بهره‌­مند خواهد شد.

دسامبر 2017- برگرفته از سايت Smartcitiesworld.net

شرکت کانتينانتال (Continental) در صنعت خودروسازي خود را براي آزمون عملياتي «تقاطع هوشمند» آماده مي‌کند که به منظور جلوگيري از برخورد کاربران آسيب‌­پذير جاده­‌اي (عابرين پياده، دوچرخه‌­سواران و راکبين موتور سيکلت) و ايمني تردد وسايل نقليه در تقاطع­‌ها طراحي شده است.

فناوري که از سامانه‌­اي مبتني بر ارتباطات برد کوتاه اختصاصي (DSRC) استفاده مي­‌کند، اولين بار در اکتبر امسال توسط مرکز توسعه کانتينانتال در بريملي ميشيگان به صورت نمايشي مورد آزمون قرار گرفته است.

آزمون فناوري در دنياي واقعي در يکي از تقاطع‌­هاي شهر کلمبوس درايالت اوهايو انجام خواهد شد و به عنوان يک موضوع برجسته در نمايشگاه[1]CES 2018  (که ژانويه 2018 در لاس­‌وگاس برگزار مي­‌شود) مورد بحث قرار خواهد گرفت. بر اساس بررسي‌­هاي شرکت کانتينانتال، فناوري تقاطع هوشمند تمامي کاربران جاده‌­اي را در يک محدوده 360 درجه‌­اي از تقاطع شناسايي نموده و موقعيت حرکتي آنها را به خودروهايي که به تقاطع نزديک مي­‌شوند (و به فناوري V2X مجهز هستند) منتقل مي­‌کند.

فناوري تقاطع هوشمند يک مجموعه کامل از حسگرها را براي يک تقاطع در نظر مي­‌گيرد، الگوريتم‌­هاي هم جوشي حسگرها مدل محيطي را توليد مي­‌کند و واحدهاي DSRC هم در تقاطع و هم برروي خودروها قرار مي‌­گيرند.

يکي از نقاط تمرکز در اين کار، محافظت از کاربران آسيب­‌پذير جاده‌­اي شامل عابرين پياده، دوچرخه سواران و راکبين موتور سيکلت مي­‌باشد. نقطه تمرکز ديگر، پشتيباني از رانندگان در تقاطع‌­هاي پيچيده و جلوگيري از تصادفات احتمالي به دليل گردش به چپ خودروها در شرايط عدم ديد کافي رانندگان مي‌­باشد.

جرمي مک­‌کلين، رئيس سامانه‌­ها و فناوري ايمني شرکت کانتينانتال در شمال آمريکا مي­گويد: «ما با افتخار مشارکت جهت بکارگيري فناوري تقاطع هوشمند خود را با شهري در سطح بالاي نوآوري مانند کلمبوس به عنوان يک همکاري با وزرات حمل­‌ونقل آمريکا در پاسخ به چالش شهر هوشمند اعلام مي‌­کنيم.»

وي ادامه مي­‌دهد: «راهکار ما بر اساس تبديل و به روزرساني راهکارهاي سخت­‌افزاري ونرم‌­افزاري خودرويي به صورت يک برنامه کاربردي زير ساختي شکل گرفته است. شهرها قادر خواهند بود اين فناوري را براي افزايش ايمني شهروندان خود پياده‌­‌‌‌سازي کنند. در بلند مدت اين فناوري قادر خواهد بود جريان ترافيک درون شهري را بهبود بخشد، زمان سفر را کوتاه کند و از آلودگي­هاي ناشي از تردد خودروها بکاهد.»

حسگرها مانند دوربين­‌ها، رادار و ليدار در گوشه­‌هاي يک تقاطع نصب مي­‌شوند . آنها هر متحرکي را در محوطه تقاطع تشخيص مي‌­دهند و فهرستي از موجوديت­هاي ترافيکي را به واحد همجوشي حسگرها منتقل مي‌کنند تا يک مدل 360 درجه‌­‌اي از محيط تقاطع توليد شود. اطلاعات حاصل از اين مدل توسط واحدهاي DSRC در همه جهات منتشر مي‌­شود و به خودروهاي ورودي تقاطع منتقل مي‌­گردد.

يک واحد کنترل DSRC داخل خودرو پيامها را دريافت مي­‌کند و هشدارهاي لازم را براي عکس‌­العمل مناسب راننده در مواجهه با شرايط بحراني توليد و به اطلاع او مي­‌رساند.

باستين زيدک مدير پروژه تقاطع هوشمند در شرکت کانتينانتال شمال آمريکا اضافه مي­‌کند: «فناوري، نمايشي از ايمني مشارکتي است و يک گام بلند براي تحقق افق ما جهت رسيدن به رانندگي عاري از تصادفات و افق تصادفات صفر مي‌باشد.»



[1] Consumer Electronic Show

 

 

 

 

 

1396/10/04

لینک ها
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است