صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 DSRC يا انتظار براي C-V2X: منافعي که از دست مي روند و پيشنهاد يک راهکار دو وجهي

 

مايک مک گورين – 11 دسامبر 2017

يک بحث جاري و در حال تشديد بين طرفداران پياده­‌سازي ارتباطات برد کوتاه اختصاصي((DSRC  به عنوان يک پروتکل ارتباط راديويي براي کاربردهاي ايمني در خودرو و کساني که از فناوري ارتباطات سلولي براي اين موضوع يعني C-V2X دفاع مي­‌کنند، وجود دارد. يکي از موضوعات اين بحث به سابقه و زمان مصروفه براي اقدامات گذشته برمي­گردد. DSRC به طور گسترده و مفصل با نصب تجهيزات آن بر روي هزاران دستگاه خودرو مورد آزمون و ارزيابي قرار گرفته و محصولات کامل آن براي کاربرد تجاري قابل دستيابي است. يک مدل خودرو ، کاديلاک CTS سال 20177 در حال حاضر توسط شرکت جنرال موتورز توليد و روانه بازار شده است که شامل DSRC به عنوان يک تجهيز استاندارد مي­‌باشد. از طرف ديگر استاندارهاي ارتباطات C-V2X به تازگي در پائيز 20166 کامل شدند و يک تراشه که مي­‌تواند بر  مبناي آن ساخته شود، اخيراً توسط شرکت کوآلکام معرفي شده است.

اين موضوع به طور کلي پذيرفته شده است که فناوري DSRC از بلوغ بيشتري برخوردار است و مي­تواند سريع‌تر از C-V2X پياده‌­سازي شود تا به منافع اضافه­‌تري بيانجامد. بنابراين اگر همه عوامل برابر باشند، دليلي وجود ندارد که C-V2X به عنوان يک جايگزين در نظر گرفته شود.

از طرف ديگر، اگر آنطور که طرفداران C-V2X ادعا مي­‌کنند و اين فناوري مزايايي مي­تواند داشته باشد که DSRC فاقد آنها است، به نظر مي­رسد که يا بايد منتظر بلوغ C-V2X ماند يا اينکه DSRC در کوتاه مدت استفاده شود و در نهايت با C-V2X جايگزين شود.

در حالت دوم، بحث اينکه با DSRC شروع کنيم، منافعي را در کوتاه مدت به همراه دارد که با استقرار فوري DSRC بدست مي­‌آيند و چنانچه اتحاديه‌­هاي حمل­‌ونقل تصميم بگيرند تا C-V2X تمام آزمون­هاي خود را به طور کامل انجام ندهد و محصولات آن آماده توليد نباشند، کاربردهاي ايمني جديد پياده نشوند، اين منافع از دست خواهند رفت. در همين حال، اگر جايگزيني ضروري باشد، هزينه­‌هاي استقرار اوليه DSRC بايد مد نظر قرار  گيرند.

هر چند بحث­هاي فني در مورد هر يک از اين دو فناوري منتشر شده است و بحث­هاي کيفي در مورد حرکت به جلو با DSRC وجود دارد، اما در مورد مزايا يا معايب شروع حرکت با DSRC، حتي اگر ثابت شود که C-V2X با برخي مزايا در بلندمدت همراه است، آمار مشخصي ارائه نمي­‌شود.

بر اساس داده­‌هاي منتشر شده توسط NHTSA  به عنوان بخشي از پيشنهاد قانون الزام به پياده‌­سازي V2V، يک آناليز کمي در خصوص موضوع صورت گرفته و نتايج آن در مقاله پيوست آورده شده است.

هدف اين مقاله روشن کردن اين وجه از بحث با ارائه يک برآورد اوليه کمي بين هزينه‌­ها و منافع حاصل از حرکت با استفاده ازDSRC در مقايسه با انتظار براي بلوغ C-V2X مي­‌باشد.

به طور خاص، مقاله هزينه­‌هاي تأخير در پياده‌­سازي کاربرد­هاي ايمني V2V را به لحاظ تعداد کشته­‌ها و خسارت‌­هاي مالي تعيين مي‌­کند. سپس هزينه ها و منافع راهبرد جديد يعني استقرار سريع DSRC با نگاه به جايگزيني در آينده با C-V2X را با راهبرد تأخير در پياده­سازي کاربردهاي ايمني V2V تا زمان بلوغ فناوري C-V2X مقايسه مي­‌کند.

اين آناليز نشان مي­دهد حرکت آغازين با استقرار DSRC سودمند خواهند بود، جان هزاران نفر را نجات خواهد داد و منافع اضافه­‌اي بالغ بر 100 ميليارد دلار به همراه خواهد داشت، صرف‌نظر از اينکه انتقال به C-V2X يا  هر فناوري ديگر چه مزايايي مهمي را به همراه داشته باشد.

 

منبع: لينکدين- مايک مک گوروين

 

 

1395/10/17
 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است