صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 پروژه DRIVE C2X

 

اين پروژه در ابتداي سال 2011 و براي مدت سه سال با شعار "شتاب بخشي به رفت و آمد مشاركتي" با بودجه‌اي معادل 18.9 ميليون يورو و حمايت معادل 12.4 ميليون يورو و 32 سازمان همكار و 10 سازمان حامي تحت هدايت شركت دايملر AG آغاز گرديده است . اين پروژه از شمال تا جنوب اروپا در 7 شهر به اجرا در مي آيد و در 7  مقر آزمون مورد ارزيابي قرار مي گيرد. مقرهاي آزمون به دو دسته کلي تقسيم مي شوند: مقرهاي آزمون سامانه1 (STS)  و مقرهاي آزمون عملکرد 2 (FTS). در مقرآزمون ساماته، تمام قابليت هاي عملکردي سامانه مورد آزمون قرار مي گيرد. شهر هلموند در هلند يکي از مقرهاي آزمون سامانه DRIVE C2X تعيين شده است . در مقرهاي آزمون عملکرد، کاربردهاي مورد نظر در شرايط مختلف آب و هوايي مورد آزمون  قرار مي گيرند و داده هاي لازم را براي ارزيابي کلي عملکردي سامانه توليد مي کنند. مقرهاي آزمون DRive C2X  عبارتند از :

  • شهر Tampere در جنوب فتلاند
  • شهر گوتنبرگ در جنوب سوند
  • شهر هلموند در هلند
  • شهر فرانکفورت در آلمان
  • شهر Yvelines در فرانسه
  • شهر Brennero در ايتاليا
  • شهر ويگو در اسپانيا

اين پروژه بر ارتباطات بين خودرويي (C2C) و ارتباطات مابين خودروها و زيرساختارهاي جاده‌اي (C2I) تمركز دارد. اجزاي اصلي معماري اين سامانه عبارت است از:

  • خودروي سازگار  با DRIVE C2X: اين خودرو با سخت افزار ارتباطات راديويي مطابق با استاندارد IEEE 802.11p و UMTS براي تبادل داده ها با ساير وسايل نقليه يا با زيرساختار كنار جاده‌اي تجهيز شده است. پروتكل مورد استفاده امكان تبادل سريع و كارآمد پيام بين خودروها را فراهم مي‌كند. اين سيستم به شبكه نصب شده در خودرو (CAN bus) متصل مي‌شود تا امكان تبادل داده بين خودروها فراهم شود. خودروهاي مزبور هم‌چنين داراي ارتباط اينترنتي بي‌سيم جهت ارسال اطلاعات به تجهيزات مركزي هستند.
  • زيرساختار كنار جاده‌اي: اين زيرساختار مي‌تواند شامل علائم يا چراغ‌هاي راهنمايي متغير باشد. اين تجهيزات بطور كامل با شبكه ارتباطاتAd Hoc  يكپارچه گرديده است تا امكان ارسال اطلاعات يا عمل به عنوان ايستگاه رله را داشته باشد. علاوه بر اين ، براي برقراري ارتباط با تجهيزات مركزي مي‌تواند به اينترنت نيز متصل شود.
  • تجهيزات مركزي: اين تجهيزات مي‌تواند شامل يك مركز مديريت ترافيك براي كنترل زيرساختارهاي كنار جاده‌اي، يك مركز مديريت ناوگان حمل و نقل و مانند آن باشد. ارتباطات دو جانبه بين اين تجهيزات و خودروها و زيرساختارهاي كنار جاده‌اي برقرار خواهد بود.

براي بررسي تاثيرات رانندگي مشاركتي و طراحي معماري مناسب، اين پروژه بر آزمون‌هاي عملياتي ميداني و بررسي عمكردها و سيستم‌هاي ICT تكيه دارد.

 

1- System Test Site

2- Functional Test Site

 

 

 

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است