صفحه اصلی نقشه راه رویدادها تالار گفتگو نقشه سایت درباره ما گزارش ها English
     
 
 پروژه euroFOT

 

پروژه euroFOT يکي از مهم ترين پروژه­ هاي اتحاديه اروپاست که در آن به ارزيابي عملکرد سامانه ­هاي مختلف دستيار راننده (ADAS) براي افزايش ايمني مسافرت­ هاي خودرويي پرداخته شده است. اين پروژه، بزرگترين آزمون عمليات ميداني براي بررسي عملکرد سامانه­ هاي مزبور شامل ارزيابي کاربردهاي زير در بخش خودروهاي مسافري محسوب مي­ شود:

  • کنترل­هاي طولي: هشدار برخورد از جلو (FCW)، کنترل گشت تطبيقي (ACC)، سامانه تنظيم سرعت (SRS)
  • کنترل­ هاي جانبي:سامانه اطلاع­ رساني نقطه کور (BLIS)، هشدار خروج از خط (LLDW)، هشدارآسيب ­ديدگي (IW)
  • کاربردهاي پيشرفته: هشدار سرعت سر پيچ (CSW)، توصيه کارآمدسازي سوخت (FEA)، واسط ايمني راننده (Safe HMI)

پروژه euroFOT در ماه مي سال 2008 شروع و در ژوئن 2012 خاتمه يافته است. چند صد ترابايت داده­ هاي جمع آوري شده حاصل اجراي اين آزمون بزرگ با استفاده از 1000 خودرو و همکاري 1200 راننده که مجموعاً بيش از 35 ميليون کيلومتر را در طول آزمون طي کرده­ اند، بوده است.

در اين پروژه سه مرحله مشخص وجود داشته است:

  • تعيين مشخصات، به مدت دوسال که در آن به تعيين چارچوب تحليل و تعيين سئوالات تحقيقاتي پرداخته شده است.
  • پايلوت و اجرا، به مدت يک سال که در آن با راه اندازي مرکز مديريت خودروها (VMS)، داده هاي توليد شده توسط 1000 خودرو مجهز به تجهيزات مورد نظر (10 منطقه عملياتي در 4 کشور آلمان، فرانسه، ايتاليا و سوئد) دريافت شده است.
  • تحليل داده­ هاي جمع­ آوري شده به مدت يک سال که در نهايت به تحليل هزينه فايده (CBA) نيز انجاميده است.

آزمون ميداني يک روش شناخته شده ­اي است که توليد کنندگان مي توانند با استفاده از نتايج آن، نحوه استفاده مشتريان از محصولات خود را بررسي کنند. در euroFOT براي اولين بار، خودروسازان اروپايي و موسسات تحقيقاتي براي دريافت اطلاعات مربوط به نتايج استفاده از سامانه ­هاي مختلف ADAS در کشورهاي مختلف همکاري داشته­ اند و همگي به دريافت اطلاعات حاصل از رانندگي معمولي برروي جاده­ هاي واقعي توجه کرده ­اند.

اين پروژه 22 ميليون يورويي که با همکاري 28 شرکت و سازمان مختلف، به انجام رسيده است، توسط آقاي آريا اعتماد از مرکز تحقيقاتي خودروسازي فورد در آخن آلمان راهبري شده و نتايج آن در تاريخ 26 ژوئن 2012 در بروکسل منتشر شده است. گزارش حاوي نتايج پاياني اين پروژه در لينک زير قابل دريافت مي باشد.

 

 

 

 ضمایم
 
 




آخرین تاریخ بروزرسانی ۱۳۹۷/۵/۲
كليه حقوق اين سايت متعلق به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی است